ВИРАЖЕННЯ Р¶ЗНОМАН¶ТНИХ СМИСЛОВИХ ЗНАЧЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗВЕРТАНЬ, ВСТАВНИХ СЛ¶В ¶ ВСТАВНИХ К
Останн матерали
У новел «Intermezzo» Михайло Коцюбинський виявив справжню майстернсть мпресонста новелста, проявив себе як тонкий психолог, знавець людсько душ, у котрий раз пдтвердив свою «незвичайну» любов до природи.
Залишивши мсто разом з його турботами громадськими справами, лричний герой опинився вч-навч з природою, з нивами, жайворонками, полем, небом, сонною водою в криниц. Автор майстерно вдтворю змни, що вдбуваються в душ героя, зображу, як природа поступово заспокою його душу, лку, да силу енергю, дару бажання жити боротися. Природа повнстю гармону з думками переживаннями героя.
Новела «Intermezzo» була написана у 1908 роц. Це був час жорстоких розправ росйського самодержавства з революцонерами. Михайло Коцюбинський, украй виснажений громадською активнстю, службовими обов язками, знесилений хворобою та переживаннями, пов язаними з полтичними обставинами, мряв про вдпочинок серед природи, про вдпочинок для сво душ. Таким вдпочинком для нього стало гостювання у свого товариша мецената ґвгена Чикаленка. Тому в образ лричного героя новели «Intermezzo» легко можна впзнати самого автора.
Ця новела особлива, вона не схожа на будь-який нший твр не тльки у творчост письменника, айв усй укранськй лтератур. Вона на сто вдсоткв пдтверджу мпресонстичну манеру Коцюбинського. Але в нй ще Щось, що вдрзня вд нших творв. На мою думку, цей твр Михайло Коцюбинський писав передусм для себе, а не для читачв. Це його сповдь, поетична поема його душ. Змст новели свордний поетичний знмок внутршнього стану митця. Це свордна спроба прислухатися до власно душ, розбратися в почуттях, вийняти з серця бль висловити все це на папер.
Михайло Коцюбинський прийшов у лтературу наприкнц XIX ст., в дуже бурхливий неспокйний час. Пднесення революцйних дей у суспльно-полтичному житт вплинуло на вс сфери дяльност людини, зокрема на мистецтво. У цей час гостро постало питання про необхднсть новаторства в мистецтв, вироблення нових художнх засобв нового методу зображення дйсност. Таким чином в мистецтв виникло чимало напрямв, один з яких мпресонзм представляв в укранськй лтератур Михайло Коцюбинський. Для представникв цього мистецького напряму характерним було вдтворювати дйснсть через сприйняття людиною, показувати, як ця дйснсть вплива на душу людини, на емоц, як, у свою чергу, людина реагу на добро зло, красу потворнсть, на будь-як «подразники» зовншнього свту. ¶мпресонсти намагалися вивернути душу людини, показати найтонш переживання, заглибитись у не. Яскравим прикладом твору, написаного в мпресонстичнй манер, новела Коцюбинського «Intermezzo».
Кожна людина у свому житт створю або робить щось, завдяки чому пам ятатимуть будуть раз у раз згадувати. Так митцв ми згадумо завдяки хнм творам. Якщо заведеться розмова, наприклад, про ¶вана Котляревського, то вс неодмнно пригадають його «Енеду», якщо про ¶вана Нечуя-Левицького, то на думку спада його «Кайдашева см я», Леся Укранка ствердила себе в поез «Contra spem spero» увковчнила в «Лсовй псн». А м я Михайла Коцюбинського для мене нерозривно пов язане з новелою «Intermezzo», яку вважають творчим кредо письменника.
Новела «Intermezzo» творче кредо М. Коцюбинського
Бблотека укрансько мови та лтератури
Новела «Intermezzo» творче кредо М. Коцюбинського | Бблотека укрансько мови та лтератури
Комментариев нет:
Отправить комментарий