суббота, 9 февраля 2013 г.

речення з інтермеццо коцюбинського

ВИРАЖЕННЯ Р¶ЗНОМАН¶ТНИХ СМИСЛОВИХ ЗНАЧЕНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ЗВЕРТАНЬ, ВСТАВНИХ СЛ¶В ¶ ВСТАВНИХ К

Останн матерали

У новел «Intermezzo» Михайло Коцюбинський виявив справжню майстернсть мпресонста  новелста, проявив себе як тонкий психолог, знавець людсько душ, у котрий раз пдтвердив свою «незвичайну» любов до природи.

Залишивши мсто разом з його турботами  громадськими справами, лричний герой опинився вч-навч з природою, з нивами, жайворонками, полем, небом, сонною водою в криниц. Автор майстерно вдтворю змни, що вдбуваються в душ героя, зображу, як природа поступово заспокою його душу, лку, да силу  енергю, дару бажання жити  боротися. Природа повнстю гармону з думками  переживаннями героя.

Новела «Intermezzo» була написана у 1908 роц. Це був час жорстоких розправ росйського самодержавства з революцонерами. Михайло Коцюбинський, украй виснажений громадською активнстю, службовими обов язками, знесилений хворобою та переживаннями, пов язаними з полтичними обставинами, мряв про вдпочинок серед природи, про вдпочинок для сво душ. Таким вдпочинком для нього стало гостювання у свого товариша  мецената ґвгена Чикаленка. Тому в образ лричного героя новели «Intermezzo» легко можна впзнати самого автора.

Ця новела особлива, вона не схожа на будь-який нший твр не тльки у творчост письменника, айв усй укранськй лтератур. Вона на сто вдсоткв пдтверджу мпресонстичну манеру Коцюбинського. Але  в нй ще Щось, що вдрзня  вд нших творв. На мою думку, цей твр Михайло Коцюбинський писав передусм для себе, а не для читачв. Це його сповдь, поетична поема його душ. Змст новели свордний поетичний знмок внутршнього стану митця. Це свордна спроба прислухатися до власно душ, розбратися в почуттях, вийняти з серця бль  висловити все це на папер.

Михайло Коцюбинський прийшов у лтературу наприкнц XIX ст., в дуже бурхливий неспокйний час. Пднесення революцйних дей у суспльно-полтичному житт вплинуло на вс сфери дяльност людини, зокрема  на мистецтво. У цей час гостро постало питання про необхднсть новаторства в мистецтв, вироблення нових художнх засобв  нового методу зображення дйсност. Таким чином в мистецтв виникло чимало напрямв, один з яких мпресонзм представляв в укранськй лтератур  Михайло Коцюбинський. Для представникв цього мистецького напряму характерним було вдтворювати дйснсть через сприйняття  людиною, показувати, як ця дйснсть вплива на душу людини, на  емоц, як, у свою чергу, людина реагу на добро  зло, красу  потворнсть, на будь-як «подразники» зовншнього свту. ¶мпресонсти намагалися вивернути душу людини, показати найтонш  переживання, заглибитись у не. Яскравим прикладом твору, написаного в мпресонстичнй манер,  новела Коцюбинського «Intermezzo».

Кожна людина у свому житт створю або робить щось, завдяки чому  пам ятатимуть  будуть раз у раз згадувати. Так  митцв ми згадумо завдяки хнм творам. Якщо заведеться розмова, наприклад, про ¶вана Котляревського, то вс неодмнно пригадають його «Енеду», якщо про ¶вана Нечуя-Левицького, то на думку спада його «Кайдашева см я», Леся Укранка ствердила себе в поез «Contra spem spero»  увковчнила в «Лсовй псн». А м я Михайла Коцюбинського для мене нерозривно пов язане з новелою «Intermezzo», яку вважають творчим кредо письменника.

Новела «Intermezzo» творче кредо М. Коцюбинського

Бблотека укрансько мови та лтератури

Новела «Intermezzo» творче кредо М. Коцюбинського | Бблотека укрансько мови та лтератури

Комментариев нет:

Отправить комментарий